سیاسی

گفت‌وگوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و رومانی

۱۴۰۵/۰۴/۰۵ - ۱۵:۲۵
۱ بازدید
منبع: روبیکا
کپی لینک:

🔹سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی‌ایران، و اوانا تویو، وزیر امور خارجه رومانی، در تماس تلفنی عصر امروز جمعه راجع به آخرین تحولات منطقه‌ای و روابط دوجانبه میان دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
🔹در این گفت‌وگو، وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات مربوط به اجرای یادداشت تفاهم و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی‌ایران در این زمینه را برای همتای رومانیایی خود تشریح کرد.
🔹وزیر امور خارجه رومانی نیز با استقبال از تلاش‌های دیپلماتیک جاری برای کاهش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا، بر اهمیت تداوم این روند و اجرای تعهدات متقابل از سوی طرف‌های ذی‌ربط تأکید کرد.
🔹دو طرف همچنین بر ضرورت استمرار رایزنی‌ها و توسعه همکاری‌ها و مناسبات دوجانبه در دوره پیش رو تأکید کردند.