سیاسی

قالیباف: ما مذاکرات را به پایان رساندیم، جلسه را ترک کردیم و دیگر بازنگشتیم

۱۴۰۵/۰۴/۰۲ - ۰۷:۱۴
۱ بازدید
منبع: روبیکا
کپی لینک:

🔹در طول مذاکرات متوجه شدم که ترامپ تهدیداتی علیه رئیس‌جمهور ما، تیم مذاکره‌کننده و حتی تهدید به حمله احتمالی به خاک ما مطرح کرده است.
به معاون رئیس‌جمهور، ونس، گفتم:
🔹ما اینجا نشسته‌ایم و گفتگو می‌کنیم و طبق تفاهم‌نامه‌های امضا شده، بند اول مقرر می‌کند که هیچ تهدید یا اجبار وجود نداشته باشد. با این حال، امروز رئیس‌جمهور شما تهدیداتی مطرح کرد. باید بدانید که ما هرگز زیر تهدید یا فشار مذاکره نمی‌کنیم.
🔹ما مذاکرات را به پایان رساندیم، جلسه را ترک کردیم و دیگر بازنگشتیم.
🔹طرف آمریکایی از طریق واسطه‌ها درخواست جلسه دیگری کرد، اما ما رد کردیم. سپس واسطه‌های قطری و پاکستانی نزد ما آمدند و گفتیم با آنها صحبت خواهیم کرد، اما نه مستقیماً با طرف آمریکایی.
🔹نتیجه این مذاکرات و ۸۰ دقیقه مذاکره، همان بیانیه‌ای بود که بعداً توسط طرف قطری و پاکستانی منتشر شد.