🔹خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات آگاه اعلام کرد که مقدمات برگزاری مذاکراتی منطقهای در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، برای کاهش تنش و نزدیکی میان ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در حال انجام است.
🔹بر پایه این گزارش، قرار است اعضای شورای همکاری خلیج فارس و عراق نیز در این نشست حضور داشته باشند؛ نشستی که محور اصلی آن «مدیریت و بهرهبرداری آینده از تنگه هرمز» عنوان شده است.
🔹رویترز همچنین تأکید کرده که این گفتوگوها مستقل از مذاکرات صلح در جریان میان ایران و آمریکا و نیز جدا از ترتیبات مربوط به مینروبی و پاکسازی تنگه هرمز برگزار میشود و تمرکز آن صرفاً بر همکاریهای منطقهای میان کشورهای ساحلی و ذینفع این آبراه راهبردی خواهد بود.
سیاسی
رویترز: گفتوگوهای منطقهای ایران و کشورهای عربی در ریاض برنامهریزی میشود
۱۴۰۵/۰۴/۰۳ - ۱۲:۵۲
۳ بازدید
منبع: روبیکا
کپی لینک:
اخبار مرتبط
شبکه المنار گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی بین دو شهرک بیتیاحون و برعشیت را مورد حمله قرار داد
۱۴۰۵/۰۴/۰۴
•
۰ بازدید
ادعای وال استریت ژورنال: ایران روز پنجشنبه به یک کشتی باری با پرچم سنگاپور در تنگهٔ هرمز حمله کرد و توافق اخیر آمریکا و ایران برای بازگشایی این گذرگاه حیاتی کشتیرانی را به بوتهی آزمایش گذاشت
۱۴۰۵/۰۴/۰۴
•
۲ بازدید
عقبنشینی نفتکشها از عبور از مسیر موازی با سواحل عمان در تنگه هرمز
۱۴۰۵/۰۴/۰۴
•
۳ بازدید
تنش در تنگه هرمز افزایش یافته است. ایران در اجرای یادداشت تفاهم اسلام آباد، تنها اجازه تردد شناورها از مسیر تعیین شده توسط خود را می دهد. امریکا امروز تلاش کرد یک مسیر جنوبی ایجاد کند و در این کار ناک
۱۴۰۵/۰۴/۰۴
•
۲ بازدید