یک منبع آگاه گفت:
🔹مذاکرات ایران و آمریکا در قالب چهارجانبه، حدود ساعت ۱۵ شروع شد و بعد از حدود یکساعت و نیم، برای یک وقفه نیم ساعته جهت مشورت میان هیاتها تعلیق شد.
🔹اما به دلیل اظهارات تهدید آمیز و موهن ترامپ، هیات ایرانی حاضر به بازگشت به مذاکرات در قالب چهارجانبه نشد.
🔹با وجود این، تلاش قطر و پاکستان ادامه یافت و تبادل پیام از طریق میانجیها انجام شد.
🔹تلاش میانجی ها همچنان ادامه دارد اما تا این لحظه به نتیجه نهایی نرسیده است. در جریان نشست چهارجانبه، هیات ایرانی صریحاً نسبت به نقض تعهدات خصوصا بند یک یادداشت تفاهم اعتراض کرد.
🔹هیات ایرانی همچنین خواستار تسریع در ایفای تعهدات آمریکا در رابطه با آزادسازی داراییهای بلوکه شده ایران و صدور اسقاطیههای صدور نفت ایران شد.
🔹در رابطه با موضوع هستهای، هیات ایرانی تاکید کرد که شروع مذاکرات درباره هستهای منوط به اجرای تعهدات آمریکا طبق بندهای ۱، ۴، ۱۰ و ۱۱ است.
سیاسی
تسنیم: آخرین خبر از مذاکرات در ژنو/ مذاکرات چهار جانبه همچنان تعلیق است
۱۴۰۵/۰۴/۰۱ - ۰۰:۰۳
۱ بازدید
منبع: روبیکا
کپی لینک:
اخبار مرتبط
محسن رضایی: ایالات متحده بر اساس تفاهم با جمهوری اسلامی ایران، مسئول تجاوزات و اقدامات تنشزای رژیم صهیونیستی در لبنان است و باید پاسخگو باشد. در صورت تهدید علیه ایران، آمریکاییها را پاسخگو میکنیم
۱۴۰۵/۰۴/۰۱
•
۰ بازدید
العربیه به نقل از وزیر کشور پاکستان: بیانیهٔ مشترک پس از توافق تمامی طرفها صادر خواهد شد
۱۴۰۵/۰۴/۰۱
•
۰ بازدید
مخبر: ایران از ظرفیتهای بهدستآمده در تنگه هرمز عقبنشینی نمیکند
۱۴۰۵/۰۳/۳۱
•
۱ بازدید
‼‼ خبرنگار صداوسیما: ادامهی برنامه مذاکراتی هنوز مشخص نیست؛ واکنشطرف مقابل به پاسخ رئیس هیئت مذاکراتی ایران، در برابر صحبتهای رئیس جمهور آمریکا مهم است
۱۴۰۵/۰۳/۳۱
•
۲ بازدید