🔸اولین جلسه مذاکرات سطح بالا تحت چارچوب تفاهمنامه اسلام آباد در بورگن اشتوک سوئیس با حضور نمایندگانی از ایران، آمریکا و دو طرف میانجی، قطر و پاکستان، به پایان رسید.
🔸این اجلاس در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد. پیشرفتهای دلگرمکنندهای از جمله ایجاد سازوکاری برای مذاکرات فنی بیشتر حاصل شده است.
*🔸بر اساس این تفاهمنامه، طرفین با ایجاد یک کمیته عالی رتبه موافقت کردهاند که نظارت سیاسی بر میانجیگری را بر عهده خواهد داشت.*
🔸مذاکرهکنندگان ارشد به طور منظم به کمیته عالیرتبه گزارش میدهند و گروههای کاری متمرکز بر هستهای، تحریمها و یک گروه نظارت و حل اختلاف را برای اطمینان از اجرای مؤثر تفاهمنامه و سایر موارد رهبری میکنند.
*🔸کمیته عالی رتبه بر سر نقشه راهی برای دستیابی به توافق نهایی ظرف ۶۰ روز توافق کرده است که زمینه را برای آغاز فوری مذاکرات فنی بیشتر فراهم میکند.*
*🔸علاوه بر این، یک خط ارتباطی بین طرفین برای مدت ذکر شده در بند ۵ تفاهمنامه، ایجاد شده است تا از حوادث و سوءتفاهمها با هدف عبور ایمن کشتیهای تجاری از تنگه هرمز جلوگیری شود.*
سیاسی
‼‼ بیانیه مشترک قطر و پاکستان در مورد پایان اجلاس دریاچه لاسرن در هتل بورگن اشتوک
۱۴۰۵/۰۴/۰۱ - ۰۵:۴۲
۱ بازدید
منبع: روبیکا
کپی لینک:
اخبار مرتبط
‼ تسنیم: سفر ایران با هدف پیگیری اجراییشدن بند۱۳؛ لزوم اجرای بندهای اوّل (خاتمه جنگ در همه جبههها از جمله لبنان)، چهارم (رفع محاصره دریایی)، پنجم (بازگشایی تنگه هرمز)، دهم (تعلیق تحریمهای نفتی) و
۱۴۰۵/۰۴/۰۱
•
۰ بازدید
آغاز کاهش حضور نظامیان رژیم اسرائیل در جنوب لبنان
۱۴۰۵/۰۴/۰۱
•
۰ بازدید
‼‼ ظریفیان، استاد دانشگاه: آنچه ایران را در برابر بحرانها مقاوم کرده این است که مردم فرهیختهاش انواع تروما، بحران و جنگ را درون خودش هضم و سرزمینش را حفظ کرده است
۱۴۰۵/۰۴/۰۱
•
۰ بازدید
‼‼ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: گروسی را به مذاکرات راه ندهید، او از سنتکام هم وقیحتر است
۱۴۰۵/۰۴/۰۱
•
۰ بازدید