🔹به موجب یادداشت تفاهم اسلامآباد، به مدت شصت روز، هیچگونه هزینهای از متقاضیان اخذ نخواهد شد و این هزینهها توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تأمین میگردد.
🔹 بر این اساس به مدیریت آبراه خلیج فارس دستور داده شده است، در جهت تحقق اهداف تفاهمنامه درخواستها را با سرعت و اولویت رسیدگی و پاسخ دهد.
🔹 با توجه به شرایط خاص و وجود برخی مخاطرات ایمنی در مسیر عبور و به دلیل لزوم حصول اطمینان از تردد ایمن و جلوگیری از حوادث دریایی، لازم است کشتیها در مسیر و زمان اعلامی به آنها عبور نمایند تا به تدریج، امکان تردد افزایش یابد.
🔹 ترتیبات اجرایی و جزییات فنی عبور از تنگه هرمز از طریق مدیریت آبراه خلیج فارس اعلام میگردد.
سیاسی
بیانیه شورای عالی امنیت ملی: در اجرای بند ۵ یادداشت تفاهم اسلامآباد، کشتیهای تجاری متقاضی عبور از تنگه هرمز باید درخواست خود را به مدیریت آبراه خلیج فارس (PGSA.ir) ارسال نمایند
۱۴۰۵/۰۳/۲۸ - ۱۹:۰۰
۲ بازدید
منبع: روبیکا
کپی لینک:
اخبار مرتبط
‼ تسنیم: سفر ایران با هدف پیگیری اجراییشدن بند۱۳؛ لزوم اجرای بندهای اوّل (خاتمه جنگ در همه جبههها از جمله لبنان)، چهارم (رفع محاصره دریایی)، پنجم (بازگشایی تنگه هرمز)، دهم (تعلیق تحریمهای نفتی) و
۱۴۰۵/۰۴/۰۱
•
۰ بازدید
آغاز کاهش حضور نظامیان رژیم اسرائیل در جنوب لبنان
۱۴۰۵/۰۴/۰۱
•
۰ بازدید
‼‼ ظریفیان، استاد دانشگاه: آنچه ایران را در برابر بحرانها مقاوم کرده این است که مردم فرهیختهاش انواع تروما، بحران و جنگ را درون خودش هضم و سرزمینش را حفظ کرده است
۱۴۰۵/۰۴/۰۱
•
۰ بازدید
‼‼ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: گروسی را به مذاکرات راه ندهید، او از سنتکام هم وقیحتر است
۱۴۰۵/۰۴/۰۱
•
۰ بازدید