اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه، در پیامی در شبکه ایکس، در رابطه با موضعگیریها و لفاظیهای متناقض مقامهای آمریکایی راجع به محتوای يادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی نوشت:
🔹«هیات حاکمه آمریکا هیچگاه در رفتارش نسبت به ملت ایران صداقت نشان نداده است. ایران در عین اینکه برای این بدگمانی منطق داشت، با حسن نیت وارد روند دیپلماتیک شد و یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی را امضاء کرد. ایرانیان میدانند کینهتوزی دشمن، با امضای یک تفاهم پایان نمییابد و هر گامی را با هوشیاری و درنظر داشتن تجربههای ۵ دهه گذشته بهویژه تحولات یک سال و نیم اخیر برخواهد داشت.
🔹اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکا درباره یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی، کمکی به کاهش بدگمانی متراکم ایرانیان نخواهد کرد و صرفا یادآور بدعهدیهای پیشین است. هیات حاکمه آمریکا باید در نظر داشته باشد که اصل "تعهد در برابر تعهد" مستلزم ایفای تعهدات متقابل و پرهیز از تفسیرهای کاملا مغایر با نص صریح متن یادداشت تفاهم است.»
سیاسی
بقایی: اظهارات ضدونقیض مقامات آمریکایی درباره یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی، کمکی به کاهش بدگمانی متراکم ایرانیان نسبت به آمریکا نخواهد کرد
۱۴۰۵/۰۴/۰۳ - ۱۹:۲۵
۳ بازدید
منبع: روبیکا
کپی لینک:
اخبار مرتبط
ترامپ: هنوز گزارش حمله به مدرسه ایرانی را ندیدهام و نمیدانم این مسئله حل خواهد شد یا نه
۱۴۰۵/۰۴/۰۳
•
۰ بازدید
ترامپ: هیچ مدرکی ندارم که مرا به این باور برساند حمله به مدرسه ایرانی بر اثر موشک آمریکایی بوده است
۱۴۰۵/۰۴/۰۳
•
۰ بازدید
ترامپ: هنگام حادثه در مدرسه ایرانی، موشکها از همهجا فرود میآمدند و بسیار بعید است که موشکهای ما علت آن بوده باشند
۱۴۰۵/۰۴/۰۳
•
۰ بازدید
ترامپ: در روند مذاکرات کنونی با ایران، پیشرفت بسیار خوبی داشتهایم و عملکردمان عالی بوده است
۱۴۰۵/۰۴/۰۳
•
۰ بازدید