🔸تنگه هرمز همچنان باز است و ما تأییدیهای مبنی بر عدم صدور دستور برای بستن آن دریافت کردهایم.
🔸انتظار میرود رفتوآمد دریایی در هرمز ظرف ۳۰ روز پس از توافق به سطح عادی بازگردد.
🔸در دوران پاکسازی مینها از هرمز، وجود کانال ارتباطی میان واشنگتن و تهران ضروری خواهد بود.
🔸شرکت قطر انرژی (QatarEnergy) تا زمانی که از ایمنی کامل عملیات اطمینان حاصل نشود، وضعیت فورس ماژور را لغو نخواهد کرد.
🔸صندوق سرمایهگذاری پیشنهادی ۳۰۰ میلیارد دلاری با ایران رقمی بلندپروازانه است.
🔸ممکن است در آینده از کشورهای خلیج فارس خواسته شود در تأمین مالی این صندوق سرمایهگذاری مشارکت کنند.
سیاسی
‼ نخستوزیر قطر: هر الگوی مدیریت تنگه هرمز باید با ایران، عمان و کشورهای خلیج فارس بررسی شود/ نمیتوان وضعیتی را پذیرفت که در آن تنها یک طرف کنترل دروازه ارتباطی ما با جهان را در دست داشته باشد
۱۴۰۵/۰۴/۰۳ - ۰۵:۵۲
۷ بازدید
منبع: روبیکا
کپی لینک:
اخبار مرتبط
‼ بیانیه مشترک ایالات متحده و کشورهای خلیج فارس: صلح در منطقه مستلزم مقابله با تهدیدات ایران، از جمله موشکها، پهپادها و حمایت از نیروهای نیابتی آن است
۱۴۰۵/۰۴/۰۴
•
۰ بازدید
‼عراقچی: من در تماس تلفنی با همتای عمانیام تأیید کردم که برای تعیین نحوه مدیریت آینده تنگه هرمز گفتگو خواهیم کرد
۱۴۰۵/۰۴/۰۴
•
۰ بازدید
یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده به خبرگزاری صداوسیما گفت که عقب نشینی رژیم صهیونیستی از مناطق اشغالی لبنان از شروط توافق نهایی است و از سوی تیم ایران یک خط قرمز مهم محسوب میشود
۱۴۰۵/۰۴/۰۴
•
۰ بازدید
‼وزیر انرژی اسرائیل: حتی اگر ترامپ یا هر مقام آمریکایی دیگری از ما بخواهد، از منطقه امنیتی در لبنان عقبنشینی نخواهیم کرد
۱۴۰۵/۰۴/۰۴
•
۰ بازدید